• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Den ganska låga räntan som alla erbjuds är nog rätt så attraktiv i sig. Jag tror som sagt att det är en ganska liten andel presumtiva låntagare i riket där en låneansökan står och faller på vart kreditupplysningen inhämtas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Den ganska låga räntan som alla erbjuds är nog rätt så attraktiv i sig. Jag tror som sagt att det är en ganska liten andel presumtiva låntagare i riket där en låneansökan står och faller på vart kreditupplysningen inhämtas.

Jag tror det är en liten andel presumtiva låntagare i riket som hittar till Divide. En vanlig låntagare pratar vanligtvis med sin bank eller går t ex via Lendo.

Ska man lansera en ny produkt, som är lika som alla befintliga produkter, är det riktigt dyrt att ta sig in på en marknad. Oavsett om det är lån, pasta, färg eller träningskläder.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Och då är skiljepunkten som ev får divide att flyga att man använder bisnode? Eller helst creditsafe?
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Själv så är divide en bra lånegivare tycker jag. Har använt den ofta och fått ner min räntor snabbare än vad jag skulle ha fått om dom inte fanns. Betalar ju bara runt 50 kr i ränta per månad som istället för 1400 på min santanderlån. Alltså. Jag kan ta ut 25 tusen från divide. Sätter in dom på santanderlånet och vips så har det lånet minskat med 25 tusen och en massa räntor. Minska månadskostnaden med ca 300 kr per 25 tusen som jag lägger in. Sen satsar jag på att betala så mycket som möjligt till divide varje månad så att jag sen kan ta ut 25 till. Och fortsätter så tills lånen är borta.

Så istället för att amortera ca 16 tusen på santander så betalar jag mellan 41 k och 66 k (beroende på om jag hinner ta ut en eller två gånger från divide).
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Och då är skiljepunkten som ev får divide att flyga att man använder bisnode? Eller helst creditsafe?

Flyga och flyga... Min poäng är att man bör lansera unika produkter för att ta sig in på en marknad, om intäkterna ska överstiga kostnaderna. Återigen kan jag hänvisa till Bynk, som visar röda siffror - deras produkt är inte tillräckligt unik för att slå.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Själv så är divide en bra lånegivare tycker jag. Har använt den ofta och fått ner min räntor snabbare än vad jag skulle ha fått om dom inte fanns. Betalar ju bara runt 50 kr i ränta per månad som istället för 1400 på min santanderlån. Alltså. Jag kan ta ut 25 tusen från divide. Sätter in dom på santanderlånet och vips så har det lånet minskat med 25 tusen och en massa räntor. Minska månadskostnaden med ca 300 kr per 25 tusen som jag lägger in. Sen satsar jag på att betala så mycket som möjligt till divide varje månad så att jag sen kan ta ut 25 till. Och fortsätter så tills lånen är borta.

Så istället för att amortera ca 16 tusen på santander så betalar jag mellan 41 k och 66 k (beroende på om jag hinner ta ut en eller två gånger från divide).

Smart :D
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
1% på beloppet på varje uttag. Visst inget jättebelopp, men om man ändå ska betala på annat lån varför inte göra det direkt.

Grejen är ju att med de 25000kr så minskar han på ett större lån som kanske har 12% i ränta.

Sen betalar han mycket mindre ränta på de 25000kr hos dived och kan betala av det snabbare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp